close
今年我已经24岁了.有人问我,你曾经做过哪些事令你满意的.
我一时之间脑袋一片空白.我真的觉得我自己没有做过一些令自己满意的事....
可能有些人会觉得我应该很满意我今天的表现.可是我不这样认为.
回想起来,24年以来.断断续续换了不同的生活环境.
打从13岁懂事以来,就为了自己的生活拼命.
13岁那年,跟随爸爸到他的工作地点打工.为了赚取生活费.
一直以来,我都为了我自己的生活打拼.
我来自一个小康之家.家里有两个妹妹,一个弟弟.所以家庭的开资还蛮高的.

到了18岁那年,修完高三后,就迈入人生另一个阶段.
开始选择往后的路该怎么走.
于是,选择进修先修班.在先修班里,混了两年.完全不知自己学了什么.
读完了先修班,又是选择的时刻.因为还在等待大学的通知.
于是,便到一间国际银行上班.在那时候,以为不会入学.而且收入理想
于是,便买了一辆车.那知,突然大学寄了一封通知书.恭喜我入选本地大学.
哎....命运做人啊!可是,没办法.因为必须缴负每月的车期.所以只好留在银行里工作..
打算在这好好的做下去.也觉得人生就这样的过....

那知,命运不是你所能控制的...
突然来的厄运,挡也挡不住...

再与你们分享下半段....(因为我的家人到了车站,必须先行告退)
请啊.....
I am 24 this year.Some of my frens may ask me what have you done in your life so far that makes you proud.I don't know what to answer.Might be some of you also have the thoughts,what have I done so far to make my family and myself proud. Some of you might be saying that I was the finalist for MI 1 that can be proud of, yes it was but not at all.Think back for my last 23 years,I was grew up in a medium class family.I have my parents,two sisters and one brothers.The expenditure in my family is quite high.So I started working when I was 13 years-old.I was earning something for my school life. When finish my SPM,I continued my studies in STPM.I was blur for the rest of my school life in STPM,but I have learnt a lot throughout the years.After STPM,I have to make my choice on continue on my studies or start working.But I chosed to work in one of the International Bank in Penang.Earning is affortable for me to own a transport where my family don't have one. I thought that I might not eligible to enter any local U,but after two months, I got an offered from UPM.That time I really have to make a tough choice.Whether continue on my working or start my school life.But because of the expenditures for every month,I chosed to stay on. Whe life goes on,I will be happy where I'm.But is really unpredictable. to be continued...
arrow
arrow
    全站熱搜

    victor0411 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()